본문 바로가기
음악

Birthday 가사 해석 - Anne-Marie (앤마리)

by 카네기 2020. 2. 8.

 

 

I'm another year older

이제 한살 더 먹었어

I won't cry about you anymore

더 이상 너 때문에 울지 않을거야

Told my friends to come over

친구들에게 놀러 오라고 했어

To dye my hair, mmm

내 머리 염색해달라고

It's not even the weekend

심지어 주말도 아닌데

And I'm wearin' that dress I can't afford

그리고 내가 살 여유가 없던 드레스를 입었어

* afford : 여유, 형편이 되다

Givin' life a new meanin'

Without you there

너 없이도 삶에 새로운 의미를 주거든

 

Do some stupid shit, 

바보같은 짓을 할거야

maybe get a tattoo (Oh)

타투를 한다던가..

Whatever I can do to get my mind off you (Oh)

너를 지우기 위해 무엇이든 할거야

It's my birthday

(왜냐면) 내 생일 이니깐

I'ma do what I like

내가 좋아하는 걸 할거야

I'ma eat what I like

내가 좋아하는 걸 먹을거고

I'ma kiss who I like

내가 좋아하는 사람에게 키스할거야

It's my birthday

(왜냐면) 내 생일 이니깐

 

I'ma do what I like

내가 좋아하는 걸 할거야

I'ma wear what I like

내가 좋아하는 옷을 입을거고

I'ma party tonight

파티를 할거야

Goddamn, it's my birthday

망할, (왜냐면) 내 생일이니깐

 

Everybody love me

모두가 날 좋아해

Look at me, give me money

날 봐, 내게 돈을 줘

Damn, it's my birthday

내 생일이잖아

Everybody love me

모두가 날 좋아해

And I ain't thinkin' 'bout you

네 생각은 하고 있지 않아

It's my birthday

(왜냐면) 내 생일 이니깐

 

I blow out all the candles

(I blow out all the candles), uh

촛불은 모두 불어 꺼졌어

I can't even afford my rent (Ooh)

난 방세 낼 여유조차 없어

So I'm not buyin' the drinks

그래서 술을 안 살거야

'cause I'ma leave that to my friends,

왜냐면 내 친구들에게 맡길거니깐

it's you

그건 바로 너야

 

Ballin' now with everybody in the room, yeah

방안에서 모두가 즐겁게 보내

* ball : 즐겁게 보내다. 야단법석을 떨다.

         성교하다.(성교하다로 해석할 수도..)

That's what I do, that's what I do, yeah (Oh)

그게 바로 나야, 그게 바로 나

Whatever I can do to get my mind off you

널 지우기 위해 무엇이든 할거야

Ha, that's what I do, that's what I do (Oh)

그게 바로 나지. 그게 바로 나야

 

It's my birthday

내 생일 이니깐

I'ma do what I like

내가 좋아하는 걸 할거야

I'ma eat what I like

내가 좋아하는 걸 먹을 거고

I'ma kiss who I like

내가 좋아하는 사람에게 키스할거야

It's my birthday

내 생일 이니깐

I'ma do what I like

내가 좋아하는 걸 할거야

I'ma wear what I like

내가 좋아하는 옷을 입을거야

I'ma party tonight

파티를 할거야

Goddamn, it's my birthday

망할, 내 생일이잖아

 

Everybody love me

모두가 날 좋아해

Look at me, give me money (Woo)

나를 봐, 내게 돈을 줘

Damn, it's my birthday (Oh woo)

내 생일 이잖아

Everybody love me

모두가 날 좋아해

And I ain't thinkin' 'bout you

너에 대해 전혀 생각하지 않아

It's my birthday

내 생일이니깐

Ain't got any wiser

더이상 현명하지 못할거야

Gonna be hungover

(아마) 숙취에 시달릴거야

Never learned my lesson

전혀 배운게 없지

 

And I ain't gonna listen

그리고 난 귀를 막을거야

I don't really care 

난 신경쓰지 않아

'cause It's my birthday

왜냐면 내 생일이거든 

 

I'ma do what I like

내가 좋아하는 걸 할거야

I'ma eat what I like

내가 좋아하는 걸 먹을 거고

I'ma kiss who I like

내가 좋아하는 사람에게 키스할거야

It's my birthday

내 생일 이니깐

I'ma do what I like

내가 좋아하는 걸 할거야

I'ma wear what I like

내가 좋아하는 옷을 입을거야

I'ma party tonight

파티를 할거야

Goddamn, it's my birthday

망할, 내 생일이잖아

 

Everybody love me

모두가 날 좋아해

Look at me, give me money

날 봐, 내게 돈을 줘

Damn, it's my birthday

내 생일이잖아

Everybody love me

모두가 날 좋아해

And I ain't thinkin' 'bout you

네 생각은 하고 있지 않아

It's my birthday, my birthday

(왜냐면) 내 생일 이니깐

And I ain't thinkin' 'bout you

네 생각은 하고 있지 않아

It's my birthday (No), my birthday (No, woah)

(왜냐면) 내 생일 이니깐

And I ain't thinkin' 'bout you (No, yeah)

네 생각은 하고 있지 않아

It's my birthday, my birthday (Yeah, it's my birthday and I'ma do whatever I like)

내 생일 이니깐, 내 생일 (내 생일이고 난 내가 좋아하는 걸 할거야)

And I ain't thinkin' 'bout you (Yeah, do whatever I like)

네 생각은 하고 있지 않아 ( 내가 좋아하는 걸 할거야)

It's my birthday, my birthday

내 생일 이니깐, 내 생일..

It's my birthday so you better treat me nice

내 생일이니깐 나한테 잘 대해줘

 

댓글